fbpx

Digimarkkinointia
tuloksellisesti

Digimarkkinointiohjaa lisää oikeita ihmisiä oikeaan paikkaan. Se on myös nopeaa, kustannustehokasta, hyvin kohdennettavaaa ja tarkasti mitattavaa. Varaa maksuton markkinointikonsultaatio!

Miksi digimarkkinointiin kannattaa panostaa?

Nopeus & tehokkuus

Digimarkkinoinnin avulla potentiaaliset & nykyiset asiakkaat tavoitetaan nopeasti ja tehokkaasti.

Me Momentum Helsingillä teemme digimarkkinointia aina analyyttisella otteella kokoajan parantaen ja kehittäen.

Näin näemme nopeasti mihin toimenpiteisiin kannattaa panostaa enemmän ja mitä ei kannata jatkaa enään ollenkaan.

Kohdennattavuus

Digitaalista markkinointia on helppo kohdentaa juuri yritykselle oikeaan asiakassegmenttiin.

Eri alustat tarjoavat todella monipuoliset työkalut mainosten kohdentamiseen.

Tavoitat liiketoiminnallesi tärkeimmät ja oleellisemmat kohderyhmät.

Mitattavuus

Markkinoinnin mittaaminen on olennainen osa laadukkaasti toteutettua digimarkkinointia.

Momentum Helsingillä seuraamme tarkasti asetettujen tavoitteiden kehittymistä ja sekä, miten verkkopalvelua käytetään.

Kerätyn datan perusteella kehitetään verkkopalvelua ja ohjataan liiketoimintaa.

Digimarkkinoinnin osa-alueet

Googlen mainosmahdollisuuksista kenties tunnetuin on hakusanamainonta (SEM), jolla tavoitetaan ostoaikeissa olevat asiakkaat kustannustehokkaasti. 

Suomessa tehdään joka päivä yli 30 miljoonaa Google- hakua. Tämä tarkoittaa erittäin suurta kysyntää erilaisilla palveluille ja tuotteille. 

Mainostaja määrittelee hakusanat, joilla haluaa omien mainostensa näkyvän. Hakusanamainonnan osumatarkkuus on erinomainen, koska jokainen näitä hakusanoja hakeva ihminen on ostoaikeissa. 

 

Hakukoneoptimointi (SEO) tarkoittaa toimenpiteitä, joilla parannetaan sivuston niin kutsuttua luonnollista eli orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa. Näkyvyyttä tulisi tavoitella yrityksen kannalta keskeisillä hakusanoilla.

Hakukoneoptimointi yleensä jaetaan kahteen osaan, omilla sivuilla tapahtuvaan optimointiin sekä omien sivujen ulkopuolella tapahtuviin toimintoihin. 

Verkkomainonta tarkoittaa eri digitaalisissa medioissa tapahtuvaa mainontaa. Siihen kuuluvat myös sosiaalisen median kanavat kuten mm. Instagram, Facebook ja LinkedIn. 

Kaikista toimivimmat ratkaisut perustuvat verkkomainonnassakin huolelliseen suunnitteluun ja vetovoimaiseen luovaan ratkaisuun.

Eri mainontakanavia ja mainosmuotoja on valtavasti, joten tärkeintä on löytää omiin tarkoituksiin ja tavoitteisiin sopivimmat ratkaisut.

Verkkosivun vierailijoista vain osa toimii halutulla tavalla. Tätä määrää voidaan kuitenkin kasvattaa konversio-optimoinnilla. Sen tarkoituksena on siis nostaa verkkosivun konversioiden määrää ja tätä kautta parantaa tehokkuutta. 

Verkkosivun tarkoituksen on saada käyttäjä tekemään joku tietty toimenpide = konversio. Tälle on kuitenkin erilaisia esteitä, joiden takia tavoite ei aina toteudu. Konversio-optimoinnin tarkoituksena onkin vähentää näitä esteitä ja saada asiakas tekemään tietty toimenpide / konvertoitumaan verkkosivulla. 

 

 

Markkinoinnin mittaaminen eli analytiikka on olennainen osa laadukkaasti toteutettua digimarkkinointia. 

Analytiikan avulla voi helposti seurata asetettujen tavoitteiden kehittymistä ja sekä, miten verkkopalvelua käytetään.

Kerätyn datan perusteella voidaan kehittää verkkopalvelua ja ohjata liiketoimintaa oikeaan suuntaan.

Yrityksen nettisivut ovat ns. yrityksen käyntikortti digimarkkinoinnissa. Jos nettisivut eivät ole kunnossa, harvoin asiakkaat saavat hyvää kuvaa yrityksestä ja haluavat ostaa tuotetta tai palvelua mitä nettisivuilla tarjotaan. 

Graafisella suunnittelulla luodaan yrityksen nettisivuille yhtenäinen visuaalinen ilme, jonka ihmiset tunnistavat ja muistavat. Se herättää positiivista huomiota ja välittää mielikuvaa, jonka yritys haluaa itsestään antaa.

Näin yhteistyö käynnistyy

1.
Ilmainen alkukonsultointi

Ota meihin yhteyttä ja varaa aika ilmaiselle konsultointitapaamiselle.

Kartoitamme markkinointinne nykytilan sekä liiketoimintanne tarpeet.

Tämän pohjalta saatte räätälöidyn ehdotuksen markkinointinne kehittämisestä tai aloittamisesta.

2.
Palvelun
aloitus

Yhteistyö alkaa yhdellä tai useammalla ns. workshopilla, jossa luomme markkinointiinne suunnaan, asetamme tavoitteet ja asennamme eri analytiikka -työkalut.

Näiden pohjalta lähdemme hankkimaan teille uusia potentiaalisia asiakkaita.

3.
Konversio-
Optimointi

Kun tarkoituksena on tehokkuuden parantaminen, täytyy verkkopalvelulla olla selkeät tavoitteet. Konversiohan tarkoittaa tavoitteen täyttymistä.

Optimoimme verkkopalveluanne sillä tavalla, että se tuottaa mahdollisimman monta konversiota suhteessa käytettyyn budjettiin.

4.
Raportointi ja
Seuranta

Rapoirtoimme tuloksista joko viikko- tai kuukausitasolla.

Markkinoinnista saadun datan perusteella, kehitämme jatkuvasti tekemistä ja täten saamme uusia, parempia tuloksia aikaiseksi.

Business Finland -tuet​
5k€ - 1250k€ kehittämis- ja kansainvälistymisrahoitusta korkealla tukiprosentilla (jopa 75%). Innovatiivisten tuotteiden, palvelujen ja liiketoimintojen kansainväliseen skaalaukseen.​
Lue lisää
Matalakorkoiset yritystukilainat​
Momentumin kautta haettu yritystuki-laina on aina tavanomaisia, ei-tuettuja yrityslainoja edullisempi (korko 1-4%). Lainan alkuun voidaan sopia jopa vuoden lyhennysvapaa. Lainaa saat myös käyttää aina vapaammin kuin yritystukia.​
Lue lisää
ELY-keskus -tuet​
Moderaatin tukiprosentin (10-50%) avustuksia mm. tuotteiden ja palvelumenetelmien kehittämiseen sekä investointeihin ilman kategorisesti kansainvälisesti skaalautuvan liiketoiminnan vaatimuksia.​
Lue lisää
Yhdistelmä-rahoitus​
Yhdistelmärahoituksessa tavoitteena on tyypillisesti vähintään 250k€ - 5 M€ kokonaisrahoitus. Sopii erityisesti mm. pääomasijoituskierroksen yhteyteen, yrityskaupan rahoitukseen, osakkaiden välisiin lunastustilanteisiin tai laajamittaisiin investointeihin. ​
Lue lisää
Previous slide
Next slide

Mitä asiakkaamme
sanovat meistä?

Mikko Mantere, toimitusjohtaja
Mikko Mantere, toimitusjohtajaAmucin Oy
Startup - Bioteknologia
Read More
“Momentum Helsinki huolehti useasta eri rahoitusinstrumentista kansainvälisen kasvutarinamme alkuvaiheessa. Kuusinumeroisen rahoituksen avulla pystyimme keskittymään liiketoimintamme käynnistämiseen ja väistimme diluution osakeomistuksissamme. Jatkamme yhteistyötämme Momentum Helsingin kanssa”
Annika Kakko, toimitusjohtaja
Annika Kakko, toimitusjohtajaKakkoBrows Cosmetics Oy
Startup - e-commerce, kosmetiikka
Read More
“Koin Momentumin rahoituspalvelut erittäin asianosaaviksi sekä luotettaviksi uudessa projektissani. Yhteistyö heidän kanssa ollut mukavaa ja kommunikointi selkeää. Momentum tarjosi erinomaisen tuen projektin tärkeään alkuvaiheeseen! Jatkan yhteistyötäni Momentum Helsingin kanssa“
Lari Virtanen, toimitusjohtaja
Lari Virtanen, toimitusjohtajaTalo Care Oy
Startup -platform, kiinteistöhuolto
Read More
“Momentum Helsinki hankki meille kriittisen rahoituksen liiketoiminnan uuden kasvuvision toteuttamiseksi sekä auttoi meitä merkittävästi kirkastamaan strategiaamme. Olemme erittäin tyytyväisiä Momentumiin ja voimme lämpimästi suositella heidän palveluja. Aiomme jatkaa yhteistyötä Momentum Helsingin kanssa”
Eetu Raudas, toimitusjohtaja
Eetu Raudas, toimitusjohtajaStyledoubler Oy Startup -platform, Internetmarkkinointi
Read More
“Hyödynsimme Momentum Helsingin yhdistelmärahoituspalvelua. Tähän mennessä Momentum on hankkinut meille hankki meille lähes 100 000 euroa tukia tuotekehitykseen ja kansainvälistymiseemme sekä matalakorkoisen 100 000 euron lainatarjouksen. Lisäksi Momentum esitteli meidät pääomasijoittajille, jotka järjestävät yhtiölle merkittävän kokoisen rahoituskierroksen.”
Aki Borgentorp, toimitusjohtaja
Aki Borgentorp, toimitusjohtajaNordtreat Finland Oy/Ltd Kasvuyhtiö - teknologia, kemian ala
Read More
“Saimme kerättyä 50% tavoiteltua enemmän pääomaa yhtiöön, koska pääomarahoituskierroksemme yhteydessä Momentum Helsinki esitteli meille juuri oikean velkainstrumentin ja teki tarvittavat introt.”
John Doe
John Doe@123
Read More
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Previous
Next

Asiantuntijat käytössäsi

Usein kysytyt kysymykset

Ulkoistamisen avulla saat käyttöösi digimarkkinoinnin ammattilaisen, jolla on raudanluja kokemus digimarkkinoinnista. Voit itse keskittyä ydinliiketoiminnan tekemiseen ja kehittämiseen. Ulkoistamalla digimarkkinointisi Momentum Helsingille varmistat, että asiat tehdään oikein ja oikealla tavalla. 

Ensimmäinen konsultaatiokäyntimme on aina ilmainen. Emme tahdo tuhlata rahojasi turhaan ja kerromme heti ensi tapaamisessa, pystymmekö sinua auttamaan. Mikäli markkinointikonsultin palveluita kuitenkin kaivataan, laskemme sinulle kustannustehokkaan tarjouksen palveluistamme. 

Momentum Helsingille voi ulkoistaa lähes mitä vaan digimarkkinointiin liittyen;

  • Hakukoneoptimointi,
  • Google Ads -mainonta
  • Konversio-optimointi ja A/B-testaus
  • Facebook -mainonta
  • LinkedIn -mainonta
  • Sähköpostimarkkinointi
  • Verkkosivujen muokkaus ja kehitys

Useasti uusia potentiaalisia asiakkaita voi jopa saada erittäin nopeallakin aikataululla, varsinkin hakusanamainonnalla. Tämä tietysti riippuu myös tuotteesta / palvelusta ja tavasta millä näitä markkinoidaan. 

Laajan kokemuksemme myötä, lähdemme ainoastaan mukaan projekteihin tarkan tutkimustyön jälkeen. Tähän mennessä yhdenkään asiakkaamme eurot eivät ole menneet hukkaan, vaan olemme saaneet niille vastinetta. 

Meillä on paljon kokemusta digimarkkinoinnista ja varsinkin tuloksellisesta sellaisesta. Meillä on myös kokemusta monelta eri alalta, ja olemmekin markkinoineet monia erilaisia tuotteita sekä myös palveluita onnistuneesti. 

Ensimmäinen konsultaatiokäyntimme on myös aina ilmainen. Konsultaatiossa saamme hyvän kuvan siitä, mitä ja minkälaista palvelua voisimme yrityksellenne tarjota. 

Yritystukia voi saada esimerkiksi markkinointi- tai brändistrategian luomiseen, mutta ei juuri koskaan itse mainosten maksamiseen. Mainostusbudjettiin voidaan hankkia rahoitusta esim. yritystukia sisältävillä matalakorkoisilla lainoilla.

Mikko Malhonen

Mikko Malhonen

Rahoitussuunnittelija, perustaja
Rahoituskonsultaatio

Lauri Tuomaala

Lauri Tuomaala

Operatiivinen johtaja, perustaja
Rahoituskonsultaatio

Mikael Jerkku

Mikael Jerkku

Asiakaskokemusjohtaja Markkinointikonsultaatio

Joonas Gruhn

Joonas Krühn

Teknologiajohtaja
Teknologiakonsultaatio

Ota yhteyttä

Varaa maksuton markkinointikonsultaatio.

Asiakaspalvelu:
+358 9 2316 1123
asiakaspalvelu@momentumhelsinki.fi